سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چمن مصنوعی در مکان های معروف

از دیزنی لند تا باغ گل هالو

نگهداری آسان، صرفه جویی در مصرف آب، راحتی و زیبایی، شاید جزو اصلی ترین دلایل افزایش استفاده از چمن مصنوعی در مکان‌های مختلف از جمله پارک‌ها، مراکز بازی، استادیوم‌های ورزشی، مراکز تجاری و حتی مسکونی باشد.البته از جنبه اقتصادی استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی نمی‌توان غافل شد و از نظر طبیعی بودن ظاهر، می‌توان گفت تفاوت چندانی با چمن طبیعی ندارد. مثلا در همین شهر تهران، اگر کمی دقت کنید، زمین های چمن مصنوعی در محوطه پارک‌های شهر، روز به روز در حال افزایش است و با استقبال شهروندان هم روبرو شده است.

اگر اهل سفر باشید و به مکان‌های معروف دنیا رفته باشید، می‌بینید که پای چمن مصنوعی هم به آنجا کشیده شده است. استفاده از چمن مصنوعی در مکان‌های معروف، به دلیل نگهداری آسان، مقاومت در برابر تردد انبوه مردم و ظاهر طبیعی آن، مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه فهرستی از برترین و مشهورترین فضاهایی آمده که در دکوراسیون آن از چمن مصنوعی استفاده شده است. از فضاهای ورزشی گرفته تا مکان‌های لاکچری که محل آمد و شد آدم‌های سرشناسند.

1-دیزنی لند

دیزنی لند، شهربازی‌ای که بازدید و بازی در آن، آرزوی هر کودک و بزرگسالی است، یکی دیگر از مکان‌های معروفی است که از چمن مصنوعی برای کفپوش خود استفاده کرده است. در حقیقت مدیران این شهربازی در یکی از پارک‌های آن به نام مجیک کینگدام، از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده کرده‌اند. یکی از دلایلی استفاده از چمن مصنوعی در اینجا، انبوه زیاد مردمی است که سالانه از سراسر دنیا برای بازدید از این مکان معروف به آنجا می آیند و در آنجا تردد می‌کنند. چمن مصنوعی نه تنها از لحاظ مقاومت، حرفه ای عمل می‌کند، بلکه حس طراوت و نشاط محیط را دو چندان میکند.

2-استادیوم ورزشی آلبرت سانز

چمن مصنوعی در جاهای معروفاین استادیوم معروف، در بویزی، مرکز ایالت آیداهو در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. شاید کمی تعجب کنید، اما رنگ آبی چمن مصنوعی در این مکان معروف، نام آن را بر سر زبان ها انداخته است. رنگ چمن این استادیوم ورزشی، تا سال 1985، تفاوتی با سایر استادیوم ها نداشت. اما از سال 1986، رنگ سبز زمین، جای خود را به رنگ آبی داد و تاکنون هم همین رنگ باقی مانده است. اگر از بالا به زمین استادیوم نگاه کنید، زمین را مثل استخر پر از آب تصور میکنید. همین تفاوت در رنگ چمن مصنوعی، این استادیوم را محبوب و متفاوت کرده است.

 

3-ورزشگاه میشیگان

چمن مصنوعی در جاهای معروف«خانه بزرگ»، لقبی است که به این ورزشگاه فوتبال داده اند. ورزشگاه میشیگان، دومین ورزشگاه بزرگ دنیا و بزرگترین ورزشگاه در ایالات متحده آمریکاست. از تعویض چمن مصنوعی زمین این ورزشگاه با چمن حرفه‌ای فوتبالی، چند سال بیشتر نمی‌گذرد. یکی از ویژگی هایی که برای چمن فوتبالی می‌توان گفت، دوام و ضربه پذیری بسیار بالای آن است. دیتکس بالای این چمن، طول عمر آن را تضمین می‌کند و این یعنی ورزش حرفه ای.

4- باغ گل پیکسی هالو

چمن مصنوعی در جاهای معروفیک باغ گل بی نظیر که در دیزنی لند در ایالت فلوریدا واقع شده است. هرساله در این باغ با شکوه، نمایشگاه بین الملی گل و گیاه برگزار میشود که افراد زیادی را ترغیب به بازدید از آنجا میکند. دوام، زیبایی و مقاومت چمن مصنوعی، عاملی برای انتخاب آن به عنوان بهترین گزینه برای این باغ محبوب بوده است. افراد با خیال راحت روی زمین سبز باغ قدم میزنند در حالیکه از سرسبزی محیط نهایت لذت را میبرند.

 

برای مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعی در مکان‌های معروف مراجعه کنید.