سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی

زمانی‌که صحبت از مراکز تفریحی می­‌شود منظور ما کاربری‌های متفاوت با نیازهای متفاوت است. بنابراین در ابتدا مراکز تفریحی که چمن مصنوعی در آنها کاربرد فراوان دارد به صورت فهرست وار اشاره کرده

و در ادامه به ویژگی‌های مهم چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی خواهیم پرداخت:

  1. شهربازی
  2. پارک ­ها
  3. رستوران­ ها
  4. باغچه ­های سنتی
  5. کافه (فضای باز)

با مشاهده لیست فوق به این نتیجه می­‌رسید که نیازهای چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی هرکدام مختص به خود آنها می­‌باشد. اما می‌شود یکسری موارد مشترک را بین آنها پیدا کرد. ابتدا به ویژگی‌های مورد نیاز همه­‌ی کاربری­‌ها می‌پردازیم سپس یک به یک در مورد آن­ها بحث خواهیم کرد.

 

اشتراک اول- تردد بالا

اگر مسئول هر یک از مراکز تفریحی باشید اولین دغدغه­‌ی شما مقاومت چمن مصنوعی در برابر تردد بالا خواهد بود. برای این منظور باید توجه داشته باشید که دو ویژگی کیفیت الیاف و تراکم چمن مصنوعی مهم‌ترین ویژگی‌های مقاومت آن در برابر تردد بالا می­‌باشد. در صورتی‌که چمن مصنوعی دارای تراکم پایینی باشد در دراز مدت دچار کوبیدگی الیاف خواهدشد و همین موضوع موجب کاهش طول عمر آن خواهد شد. در رابطه با کیفیت الیاف به‌جز آنچه برداشت خود شما از ظاهر چمن می­‌باشد می‌­توانید به مراکز معتبر فروش چمن مصنوعی مراجعه کرده و از مشاوره­‌ی آنها استفاده نمایید.

 

اشتراک دوم- مقاومت در برابر نور خورشید

آزمایش­‌های انجام شده بر روی الیاف چمن مصنوعی در کمپانی‌های معتبر تولیدی صورت می‌گیرد و شاید به دست آوردن جواب آزمایش‌­های مقاومت اشعه UV به راحتی و از طریق فروشنده‌­ها میسر نباشد. جهت آسودگی خیال شما می‌توان گفت که موضوع رنگ­ پریدگی الیاف برای در تولیدات قرن اخیر یکی از موارد اولیه محسوب می‌شود و به‌جرات می‌توان گفت 80% محصولات بازار ایران می‌توانند این استاندارد را پاس کنند. پیشنهاد گروه چمنزار در این بخش محصولاتی می‌باشد که با الیاف هلندی تولید و یا وارد کشور می‌­شوند. چمن‌­های با الیاف چینی رتبه بعدی و درنهایت چمن‌های با الیاف ایرانی می­‌باشد.

چمن مصنوعی در شهربازی

مهم‌ترین ویژگی در فضاهای مراکز تفریحی شهربازی تردد بالا می‌­باشد. اما در برخی موارد مسئولین شهربازی از چمن مصنوعی به عنوان ضربه‌­گیر در برخی فضاهای باز استفاده می­‌کنند. در چنین شرایطی می‌بایست از چمن­‌های مصنوعی با ارتفاع الیاف بالای 20 میلی‌متر و تراکم بالا با استفاده از لایه­‌ی ضربه­‌گیر ژئوتکستایل استفاده کرد تا این محصول بتواند مسئولیت ضربه­‌گیری را به نحو مطلوبی انجام دهد. همچنین یادآور می­‌شویم که چمن‌­های مصنوعی دارای الیاف فیبریلیت ضربه‌­پذیری مناسب­‌تری نسبت به چمن‌­های مصنوعی مونوفیلامنت دارند.

 

چمن مصنوعی در پارک‌ها

از نظر ویژگی‌های مورد نیاز مراکز تفریحی کاملاً مشابه با کاربری شهربازی می‌­باشد.

 

برای مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعی برای مراکز تفریحی در سایت چمنزار مراجعه کنید.