سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چمن مصنوعی در حیاط

استفاده چمن مصنوعی در حیاط یکی از کاربری های آن است؛ به کارگیری چمن مصنوعی در فضای سبز ورودی آپارتمان یا منزل ‏می‌تواند تغییر زیبا و چشم گیری را به وجود آورد.

با استفاده از پوششهای سبز و بادوام چمنهای مصنوعی که در نسلهای ‏جدید به طبیعی سازی و با نشاط تر جلوه دادن توجه ویژه‌ای شده؛ می‌توان مناظر بکری را در محیط منزل و فضای سبز ‏باغچه به وجود آورد. چمن‌های مصنوعی با همخوانی که در کنار گل ها و گیاهان دارند می‌توانند سرسبزی ماندگار را به ‏شما هدیه دهند و فضای حیاطتان را زیباتر کند. ‏چمن های مصنوعی نسل جدید که مورد تأیید کارشناسان فنی چمنزار می‌باشند مقاومت بالایی در مقابل اشعه‌های ‏مضر خورشید دارند؛ و با وجود برخی استانداردها، می‌توان اطمینان داشت که دچار تغییر رنگ و پوسیدگی نخواهند شد.

چمن مصنوعی به طور کلی در چند بخش مختلف در فضای حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1- در فضای باغچه و بر روی بستر خاک

بسیاری از مخاطبان گروه چمنزار با شنیدن اجرای چمن مصنوعی بر روی بستر خاک بسیار متعجب می‌شوند. چراکه استنباط آن‌ها از چمن مصنوعی شیوه‌ی نصب موکتی بر روی بتون و یا آسفالت است، اما باید به این موضوع اشاره کرد که نصب روی بستر خاک نه تنها امکان‌پذیر است بلکه به عنوان اصولی‌ترین روش برای زیرسازی و نصب چمن مصنوعی شناخته می‌شود. زمانی که چمن مصنوعی در حیاط و به روی بستر خاک اجرا می­‌شود شما هم‌زمان از ویژگی‌های ذیل بهره‌مند می‌شوید:

الف) زهکشی (هدایت آب) بسیار مناسب که هیچ تفاوتی با چمن طبیعی ندارد

ب) قابلیت آبیاری سایر گیاهان بدون کوچک‌ترین اختلالی در روند آبیاری

ج) افزایش طول عمر چمن مصنوعی

د) ضربه‌پذیری بیشتر چمن مصنوعی

ی) بدون نیاز به عملیات تخریب در صورت تغییر کاربری

و) هزینه‌های پایین زیرسازی

البته فراموش نکنیم که زیرسازی بر روی بستر خاک یک زیرسازی کاملاً تخصصی می‌باشد که باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود.

2- مابین سنگ

کاربری بین سنگ جزو کاربری‌های پرطرفدار در ایران است. شما به راحتی می‌توانید با صرف هزینه‌های بسیار ناچیز تغییرات بسیار جذابی را در چمن مصنوعی فضای حیاط خود به وجود آورید. زمان اجرای چمن مصنوعی بین سنگ به نکات ذیل توجه فرمایید:

الف) فاصله‌ی بین سنگ‌ها کمتر از 5 سانتی‌متر نباشد.

ب) عمقی که قرار است چمن روی آن نصب شود بیشتر از 5/1 سانتی‌متر نباشد.

ج) ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بهتر است بالای 2 سانتی‌متر باشد.

 

برای مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعی در حیاط در سایت چمنزار مراجعه کنید.