سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چمن مصنوعی دست دوم را میتوان استفاده کرد؟

چمن مصنوعی دست دوم را میتوان دوباره استفاده کرد؟

در این مقاله به بررسی ویژگی های کلی چمن مصنوعی دست دوم می پردازیم.

چمن هایی که طرفداران بی شماری را ‏به خود اختصاص داده است.

چمن مصنوعی دست دوم و یا کارکرده عموماً چمن‌های فوتبالی هستند چرا که؛

در پروژه‌های فوتبالی پس از چند سال ‏نیاز به تعویض کامل چمن غیرقابل‌انکار است.‏

چمن های فوتبالی با توجه به نوع استفاده ای که از آن ها صورت می گیرد به صورت یکنواخت مستهلک نمی شوند به ‏گونه ای که همیشه جلوی دروازه‌ها و وسط زمین بیشترین فشار را متحمل می شوند؛ در نتیجه دچار پوسیدگی ‏بیشتری نیز خواهند شد.

از این‌رو فروشندگان این نوع چمن‌ها، قیمت‌های مختلفی را بسته به سلامتی و ظاهر چمن‌ها درنظر می‌گیرند.

نکته قابل توجه دیگر، نحوه‌ی جمع کردن چمن های مصنوعی دسته دوم است.

در صورتی که چمن به صورت کامل از مواد ‏و متریال‌های پرکننده ( سیلیس و گرانول) تخلیه نشود؛ و یا در برش و کندن نوارهای اتصال دقت کافی نگردد برای استفاده ‏ی مجدد مشکلاتی پدید خواهد آمد. باید توجه داشت که چمن مصنوعی دست دوم برای فضای اول برش داده شده ‏بنابراین برای تغییر به ابعاد جدید پروژه شما، نیاز به برش و دست کاری بیشتری دارد.

چه زمانی از چمن دست دوم استفاده نکنیم؟

چمن دست‌دوم بیشتر برای مواردی به‌کار می‌رود که کارفرما می‌خواهد از ویژگی ضربه‌پذیری چمن‌های ‏مصنوعی با هزینه‌ی کم استفاده کند.

پس اگر ویژگی ظاهری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد، چمن‌های ‏دست دوم برای شما گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.

همچنین چمن دست دوم به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در فضای باز و در بین آلودگی‌های محیطی حاوی مقادیری از مواد عالی مانند سرب و فتالات هستند که تولید آسم و آلرژی می‌کنند.

این مواد را به سختی می‌توان با شستشو دادن پاک کرد. به همین دلایل چمن‌های مصنوعی دست دوم برای اماکن سربسته و یا محل حضور کودکان مانند مدارس و مهدهای کودکان به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست.

یک نکته اگر برای شما موردی پیش آمد که یک مدرسه یا مهدکودک به دلیل تغییر مکان یا تغییر شغل اقدام به فروش چمن مصنوعی اجرا شده در حیاطش را کرده، بدانید در این لحظه می‌توان یک خرید خوب انجام داد. زیرا این مدل چمن مصنوعی دست دوم به دلیل نداشتن آلودگی و قرار گرفتن در محیط سالم، مورد تایید ما نیز می‌باشد (البته پس از دیدن نمونه آن).

 

موراد پرکاربرد چمن مصنوعی دست دوم

بیشترین کاربران این چمن‌ها، مراکز پینت بال، باغ تالارها، فضاهای ‏ورزشی و باغ آتلیه‌ها می‌باشند.‏

چمن دست دوم مناسب‌ترین گزینه برای ترمیم زمین چمن مصنوعی فوتبال

 

از چمن‌های مصنوعی دست دوم (بخش‌هایی که دچار کوبیدگی و ساییدگی کمتری شده‌اند)می‌توان برای ترمیم سطوح ورزشی فوتبال استفاده کرد.