سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه با وردپرس در Google PageSpeed Insights امتیاز 100/100 بگیر

غیر عادی نیست که مشتریان یک شرکت از توسعه‌دهنده‌ی وردپرس خود بخواهند تا امتیاز Google PageSpeed Insights آن‌ها را افزایش دهد. گوگل بازاریابی خوبی برای این ابزار انجام می‌دهد و بیشتر مصرف‌کنندگان متوجه نمی‌شوند که امتیاز کامل، پایان همه چیز نیست. گاهی اوقات این قضیه خیلی آدم را اذیت می‌کند. با همه‌ی این‌ها، امروز می‌خواهیم چند نکته و استراتژی را با شما در میان بگذاریم که می‌تواند به شما کمک کند تا با وب‌سایت وردپرس خود از ابزار Google PageSpeed Insights امتیاز 100/100 بگیرید.

 

ابزار Google PageSpeed Insights چقدر مهم است؟

ابزار Google PageSpeed Insights یک ابزار سنجش عملکرد وب توسط گوگل است و به شما کمک می‌کند تا به سادگی با پیروی از بهترین روش‌های توسعه‌ی وب، راهکارهایی را برای سریع‌تر شدن و موبایل-فرندلی شدن سایت خود شناسایی کنید. اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید همیشه برای رسیدن به امتیاز 100/100 وسواس به خرج دهید. اصلاً ممکن است که بسته به ساختار و نحوه‌ی تنظیمات وب‌سایت وردپرس شما، چنین کاری در همه‌ی حالات ممکن نباشد. با وجود این همه پوسته‌ی چندمنظوره و سایت‌های حاوی اسکریپت‌های خارجی، به سادگی قادر نخواهید بود تا زمان خود را صرف به دست آوردن امتیاز کامل کنید؛ که البته این قضیه کاملاً قابل قبول است.

توصیه‌ی ما این است که بیشتر به سرعت سایت خود نگاه کنید تا این امتیازات. امتیاز ابزارهایی مثل Pingdom، GTMetrix و Google PageSpeed Insights می‌تواند شما را به گمراهی بکشاند. به خصوص این که بعضی از آن‌ها هنوز حتی از HTTP/2 نیز پشتیبانی نمی‌کنند. آنچه که واقعاً اهمیت دارد این است که از بارگیری سریع سایت خود و همچنین از عملکرد ادراک‌شده‌ی آن اطمینان یابید. عملکرد ادراک‌شده، احساس کاربر از سرعت بارگیری سایت شماست.

 

آیا گوگل در سئو و فاکتور رتبه‌بندی سرعت صفحه از PageSpeed Insights استفاده می‌کند یا مقدار خام سرعت پاسخ‌گویی؟

این سوال جالبی بود که توسط یک سئوکار در FDP Group Leeds مطرح شد و در Search Engine Roundtable نیز مورد بحث قرار گرفت. گری ایلیس (Gary Illyes) تحلیل‌گر تمایلات وب‌مسترها در گوگل به این شکل پاسخ داد که «به نظرم هر دو تأثیرگذار است».

یکی از دلایل عمده‌ی آن این است که اغلب اگر وب‌سایت کندی داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد هشدارهای زیادی هم در Google PageSpeed Insights خواهید داشت. بسیاری از توصیه‌های این ابزار رابطه‌ی نزدیکی با زمان پاسخ‌گویی شما دارد. لزوماً رابطه‌ی 100% مستقیمی بین آن‌ها برقرار نیست، اما آنچه که گری به احتمال زیاد قصد دارد بگوید این است که اگر وب‌سایت کندی دارید، بله، احتمالاً روی رتبه‌بندی شما تأثیرگذار است.

 

کسب امتیاز 100/100 روی هاست اشتراکی

به نظرمان رسید که جالب می شود اگر کمی پوسته‌ی 2017 را در وردپرس 4?7 بررسی کنیم. این اولین پوسته‌ی پیش‌فرض در وردپرس است که به جای وبلاگ‌های معمولی، برای کسب‌وکارها ساخته شده است و این خیلی هیجان‌انگیز است! پس امروز می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه امتیاز کامل 100/100 را هم روی دسکتاپ و هم روی موبایل بگیرید. ما ابزارها و خدمات متداولی را که خیلی از سایت‌های وردپرس استفاده می‌کنند، نصب کرده‌ایم؛ چیزهایی مثل گوگل آنالیتیکس، Akismet، سئو یاهست، و غیره. ما آزمایش‌های خودمان را هم روی یک هاست اشتراکی ارزان و هم روی سایتی که از Google Cloud استفاده می کند انجام داده ایم تا به شما نشان دهیم که چقدر تفاوت بین محیط‌های میزبانی بهینه‌ی Google Cloud و اشتراکی وجود دارد.

اگرچه این سایت خیلی کوچک است، اما مبنای خوبی برای درک نحوه‌ی کار Google PageSpeed Insights است.

 

امتیاز 100/100 در Google PageSpeed Insights با هاست اشتراکی

سایت آزمایشی ما، یک سایت با وردپرس 4?7 و با پوسته‌ی 2017  است که بر روی یک هاست اشتراکی ارزان و محبوب (آپاچی) قرار گرفته است. SSL فعال است و پلاگین‌های زیر نصب هستند.

  • Yoast SEO
  • Akismet

به علاوه گوگل آنالیتیکس نیز در بخش <body> فایل header.php  اجرا می‌شود. تنها تغییری که ایجاد کرده‌ایم، اضافه کردن یک تصویر برجسته به پست پیش‌فرض «Hello world!» است. ما این سایت را به Google PageSpeed Insights دادیم و بدون هیچ کار اضافه‌ای، امتیاز 100/69 برای دسکتاپ و 100/58 برای موبایل به دست آمد. پس حتماً لازم است چیزهایی را بهبود دهیم. اجازه بدهید تا هر یک را بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم آن را اصلاح کنیم.

 

برای مطالعه ادامه متن به ابزار Google PageSpeed Insights در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.